Terjemahan Al-Quran

Friday, July 8, 2011

Media Asing berlumba-lumba burukan Malaysia kerana BERSIH 2.0

Beberapa portal berita dari luar negeri yang melaporkan perhimpunan BERSIH 2.0 pada 9 Julai ini. Dan kebanyakan intipati laporannya tidak menyenangkan hati kita sebagai rakyat Malaysia.
 :-






Di antaranya, agak mengecewakan, laporan guardian.co.uk (di bawah) yang menyamakan perhimpunan BERSIH 2.0 dengan bencana berdarah yang berlaku di negara Arab baru-baru ini.



Bagaimana pun, Bussiness Times telah menulis berita yang positif. Mereka melaporkan bahawa pasaran saham Malaysia meningkat minggu ini walau pun negara kecoh dengan isu perhimpunan haram Beersih 2.0. Dalam tempoh 2 minggu ini, pasaran meningkat 1.7% ke tahap yang paling tinggi iaitu 1,591 mata!

Sila baca :-

THE Malaysian stock market has been charting new highs this week, notwithstanding softer economic data and a rising political temperature which has resulted in the arrest of more than 100 people.


In the past two weeks, the market has moved up steadily and gained 1.7 per cent to a new record of 1,591 points.

Although the increase is not large, the benchmark FBM KLCI's general uptrend is all the more surprising given that markets do not like uncertainties and a planned rally scheduled for tomorrow had been expected to spook investors.
Apa pun, hari ini akan menjadi satu lagi sejarah untuk negara Malaysia. Dunia tertumpu kepada negara Asia Tenggara yang bernama Malaysia.


Sejujurnya Lion tidak dapat mengagak apa yang akan berlaku pada hari ini, bermacam-macam perkara yang buruk terlintas difikiran..semoga semuanya hanya diminda semata-mata dan tidak akan menjadi realiti.


Marilah kita sama-sama berdoa Semoga Malaysia akan terus aman dan semoga Allah Selamatkan dan lindungi Malaysia daripada anasir-anasir yang akan menyesatkan dan merosakan..Juga semoga DIA terus melimpahkan kurnianya ke atas bumi Malaysia yang dicintai ini..amin..yarabil alamin


" Untuk Bersatu umat Islam mesti kembali kepada YANG SATU (ALLAH). Hanya disitu kita akan bertemu dengan tujuan dan jalan yang tepat dan jelas ke arah PERPADUAN."-Solusi
Sumber : Blog MiM

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...